Saturday, October 16, 2010

Kisahnya Dunia: Kubur Paling Hidup Di Dunia!

Saya ingin berkongsi kisah lebih 10 000 keluarga yang tinggal di sebuah kawasan perkuburan di Filipina. Ya, perkuburan! Semua ini gara-gara kemiskinan lantas tempat ini menjadi tempat tinggal turun-temurun.



Pintu masuk ke 'perumahan perkuburan'.


Sesi karaoke satu.

Yang kotak-kotak tersebut adalah kuburan-kuburan ya.

Kubur-kubur macam loker.

Boleh juga jadi tempat beristirahat sambil bermain poker.

Selesa dijadikan perabot televisyen dan tempat pembaringan.

'Aksesori' baru?


Kuburan berwarna-warni di sisi penghuni 'hidup' dan penghuni 'mati'.


Gaya hidup sihat di atas kuburan.

Sesi karaoke dua.

17 comments:

saff'sWords said...

ngeri aihh. -______________-

izuan said...

mereka hidup beranak-pinak tanpa sebarang ketakutan =)

L@g3nd@ buD@k N@k@L said...

tak berbau mayat ker..
yg best 2...ada karaoke
perghhhhhhh..hahahah

izuan said...

hahe itu menunjukkan mereka mempunyai sistem pengudaraan yang mantap =)

Cik Bulat said...

crazy ! crazy ! peh!!

itan said...

eh2 aku ada tengok dokumentari pasal ni dulu kat channel singapore...kesian la..mak dia masak atas kubur...lepastu kubur tu jadi meja makan... :(

(tak silap aku nama rancangan tu tabboo.boleh search)

Gadis H said...

biaq betoi ... ? selambe je dorang erk... siap bleh karok , men bola , n baring-baring lagi ...

izuan said...

terima kasih itan untuk link tersebut =)
cik bulat: memang crazy dunia ini,huu
gadis H: karaoke sekali dengan penghuni alam ghaib =)

Lan Bingka said...

mak aih.. happening!

izuan said...

hehe pemilihan perkataan yang betul lan =))

Nasir Bravo said...

melayu takut sgt hantu...depa nie relax ja dok penempatan kubuq..selamba ja..xdak hantu2 pun...minda kita dah kena asuh ngan hantu kan..aduh2..hehehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

perghhh siap karaoke dan main2 lagi atas kubur..huhuhu.tak sanggup lah kalau jd kat negara kita.

Iman's Umi said...

Melayu bukan takut hantu, tp lbh kepada menjaga adab terhadap mereka yg tlh meninggal dunia...klu sy, sy xnk org joget2 melalak2 ats kubur sy camni...

Mawar Merah said...

Ya Allah ya Tuhanku.. Kau berikanlah mereka yg daif hidupnya sinar ke arah kesenangan hidup agar dari kesenangan itu datangnya ketakwaaan n keimanan mereka kepadaMu. Amin ya rabbal alamin..

tia said...

cemane laa malam2 kannn,,

sian kt dorang. :(

saya afi. said...

wohoo. Brani nye dorang2 ni.. Syukur aku tak payah tido kat kubur. Iskk.

uNa da wiTch said...

wahhh is sooo soo er er cant describe with word .
speechless .
mmg x sngka .haha
bila keadaan memaksa .
hidup atas kubur pon dah x de rasa apa .
mereka sgt kuat .
x de kna histeria ke ? huhu