Wednesday, January 20, 2010

Jalan-jalan Cari Siput






Dalam entri yang lepas saya ada bilang (bukan bilang satu dua tiga...) saya nak pergi berjalan-jalan melepaskan diri dari tekanan belajar buat sementara waktu bukan? Nah, saya dengan beberapa orang sahabat telah pun pergi ke Kota Kuala Muda untuk berziarah ke rumah saudara Rizal dan kali ini merupakan kali kedua saya ke rumahnya.

Kalau pergi ke rumah saudara Rizal ni memang tak sah kalau tak pergi ke pantai dan mencari siput (pada saya namanya kupang tapi mungkin orang-orang Kedah panggilnya siput) di pantai. Kali ini kami mencari kupang di Teluk Amboi sambil bersiar-siar mengambil gambar ala kulit album nasyid kontemporari (macam Linkin Park pun ada,hahah).

Malang sedikit bagi saya kerana tidak dapat menjamah makanan laut yang sememangnya menjadi makanan wajib makan ketika berada di sini kerana sedang berpantang gara-gara penyakit yang saya hidapi (huhu). Kalau ketika kali pertama menjejak kaki ke sini, saya dijamu dengan bermacam-macam makanan laut seperti udang lipan, udang besar,ikan yang pelbagai seperti ikan sebelah yang fresh (segalanya segar jadi rasanya memang berbeza dengan yang di pasar-pasar atau pun Tesco atau Giant) dan aneka lagi makanan laut yang agak mahal jika dimakan di tempat lain. Namun tak mengapalah, dapat berjalan-jalan makan angin dan melepas lelah sambil menikmati keindahan alam ciptaan Allah SWT amat menenangkan.

4 comments:

Nurul muslimaH said...

subhanallah!!
bestnya..huhu~ tp cm pnh p c2..dlm mmpi kot..hmm..

jimah said...

waa!! besh2.. mmg pantai sgt besh.. lau bley mase kutip siput tu, nyanyi la lagu siput.. 'satu darab siput, siput!!! dua darab siput, siput!! siput!!........)

izuan said...

hee.. xpe, ada pluang mesti dpt pergi punya nanti.. ehem, ingat cikgu matematik nyanyi lagu macam tu je ye jimah... :)

DzuLagiL said...

salam,
erm, best giler...
mentang2 elaun dah kuar...