Saturday, January 2, 2010

Tentang Bible, Jesus dan Tuhan.


Selamat tahun baru hijrah 1431 semua! Sempena kedatangan tahun baru, blog ini telah menukarkan banner yang lama kepada banner yang baru dan kalau rajin banner blog ini akan sentiasa bertukar. :)

Dalam pada itu, perancangan tahun baru 1431H ini, adalah supaya blog ini menyediakan satu ruangan untuk mengupas serba sedikit tentang kepalsuan Bible berbanding kesempurnaan al-Quran, serba sedikit tentang Jesus yang difahami oleh orang beragama Kristian serta Tuhan yang mereka sembah. Hal ini akan dikupas sedikit demi sedikit berdasarkan kajian dan tulisan yang telah dilakukan oleh Ahmed Deedat selama lebih 40 tahun juga beberapa orang tokoh lain agar kita selaku muslim dan muslimah yang melata di muka bumi ini (khususnya kepada guru-guru di luar sana) agar dapat serba sedikit menjawab apa yang perlu jika kita ditanya oleh mubaligh Kristian atau orang-orang beragama Kristian yang cuba menjerat kita dengan soalan-soalan yang melibatkan akidah kita sebagai umat Islam.

Akan datang entri yang pertama berkenaan Bible yang akan dijelaskan dengan bahasa semudah mungkin untuk kita sama-sama melihat kerosakan yang ada di dalamnya untuk dibuktikan kepada masyarakat Kristian kelak, insya Allah.

6 comments:

[MiSs1904] said...

interesting entry..~~can't wait to read for the next entries..~~ :)

izuan said...

thanks paan^^ may we get something out of it. insya Allah. :)

DzuLagiL said...

salam 'alaik...
pergh...
dah makin hebat skrg...
pemikiran dah kritis nie...
x sbr nk baca...
susah nk baca blog yang ada kajian nie...

izuan said...

waalaikumsalam..
terima kasih, insya Allah kita akan bersama-sama belajar ya!

AkuMuzikFilem said...

Menunggu tulisan anda. Jangan lupa dr zakir naik sekali.

izuan said...

akumuzikfilem: wahh nampaknya awak banyak mengetahui juga.. marilah kita kongsikan bersama :)