Saturday, January 9, 2010

Ternyata Rokok Tidak Membahayakan Kesihatan


Pada zaman dahulu kala, ada tiga orang doktor. Mereka selalu bersama kemana-mana saja mereka pergi. Tapi ketiga-tiganya memiliki kegemaran berlainan.

A. Dr Jon Sumawan (suka main perempuan)
B. Dr Jon Walker (suka minum minuman keras)
C. Dr Jon Kretek (suka segala jenis rokok)

Suatu hari ketiga sahabat ini berjalan-jalan tanpa tujuan. Tiba-tiba ketiganya bertemu dengan sebuah kendi atau lampu (seperti cerita Aladin). Lalu salah seorang mengambilnya lalu menggosok-gosokkan lampu tersebut. Sejurus kemudian asap keluar dari corong lampu tersebut dan secara perlahan berganti menjadi satu makluk yang menyeramkan iaitu sesusuk jin yang ganas dan menakutkan.

Lalu jin tersebut tertawa: 'Ha ha ha...' dan berkata 'Akulah Jin Ifrit! Karena kamu telah membebaskan aku dari lampu itu maka aku akan tunaikan apa saja permintaan kamu sekalian!'. Ketiga sahabat yang pada mulanya panik dan takut menjadi gembira lalu termenung dan berfikir tentang peluang dan kemahuan masing-masing yang mungkin hanya sekali mereka jumpai dalam hidup mereka. Lalu mereka memilih kemahuan mengikut kegemaran masing-masing.

Berkatalah si A,'Aku mahu perempuan-perempuan muda dari pelbagai bangsa di seluruh dunia dan letakkan dalam sebuah gua tertutup dan jangan ganggu aku selama 10 tahun.'

Pufff ........!! Dengan sekejap mata jin menyempurnakan permintaan si A.

Berkata si B, 'Aku mahu semua jenis arak dari seluruh dunia untuk bekal selama sepuluh tahun dan letakkan dalam sebuah gua tertutup dan jangan ganggu aku selama 10 tahun.'

Pufff .......... !! Dalam sekejap mata jin menyempurnakan permintaan si B.

Berkata pula si C,'Aku mahu semua jenis rokok dari seluruh dunia untuk bekal selama sepuluh tahun dan letakkan dalam sebuah gua tertutup dan jangan ganggu aku selama 10 tahun.'

Pufff ........... !! Dengan sekejap mata jin itu menyempurnakan permintaan si C.

Setelah genap 10 tahun, maka jin tersebut muncul kembali untuk membuka pintu gua masing-masing sebagaimana yang dijanjikan.

Maka jin tersebut pergi membuka pintu gua si A, ketika dibuka maka keluarlah si A dengan keadaan kurus kering, berdiri pun tidak mampu kerana tidak sanggup untuk menggerakkan lutut sebab hari-hari hanya memuaskan nafsu dengan perempuan.

Tiba-tiba si A pun jatuh ke tanah lalu mati!

Setelah itu jin tersebut pergi ke gua si B, ketika pintu dibuka maka keluarlah si B dengan perut yang sangat buncit karena hari-hari bermabuk-mabukan. Jalan pun terhuyung-huyung.

Tiba-tiba si B pun jatuh ke tanah lalu mati !

Setelah itu jin pergi ke gua si C dan membuka pintu gua. Tiba-tiba si C keluar dalam keadaan sihat walafiat dan terus MENAMPAR si jin sambil memaki si jin.

Dia berkata: JIN TAK GUNA! MANCISNYA MANA?!
*penulis hikayat taklah diketahui hingga kini.

Kesimpulannya: 'Rokok tidak akan berbahaya, selagi tidak ada mancisnya'
Kalau nak suruh orang berhenti merokok, mulakan dengan menyorokkan mancis/pemetik api sehingga mereka tak larat nak beli baru setiap kali nak merokok. :)

6 comments:

kenwooi said...

haha.. nice one..
no mancis = cannot rokok.. lol =p

kenwooi.com

Mr Kamikaze said...

haha..ape guna banyak rokok tp x ada mancis..hahaha

[z@ck] said...

tapi kalau tak ada mancis pun.. org stil boleh nyalakan rokok kat dapur rumah..
hahaha..

blogwalking here..
kt IPDA amik kos pe?

izuan said...

hehe,betul juga ek.. belajar kat IPDA kos Matematik/Bahasa Inggeris. IPDA juga ke? btw,nice blog you have there. :)

~kayhebat~ said...

hahahaha...best2!

t-cher pqah said...

haha mmg idea yg sngt bernas