Monday, April 25, 2011

Sakit Telinga, Sakit Hati!


  1. Aku benci betullah orang yang buat-buat pandai ni.
  2. Cakap 'itu tak betul, ini tak betul'! Sedang diri tu pandai berbicara saja namun kerja tak seberapa.
  3. Diri sendiri pun tak betul tapi nak tegur-tegur orang. Dia tu perfect sangat ke?
  4. Tegur orang bukan main tapi asap rokok keluar berkepul-kepul, macam mana orang nak makan nasihat kalau asap yang kau hidang.
  5. Unzur ma qola wala tanzur man qola. (Saidina Ali bin Abi Talib R.A)
  6. Dengar apa yang dikatakan, bukan siapa yang berkata-kata.
  7. Subhanallah!
Bersyukurlah kerana masih ada orang yang mahu memberi peringatan kepada kita, walaupun orang yang mengingatkan itu tidaklah kita sukai. Sesungguhnya ubat yang terbaik datang bersama rasa pahit.

*tiada kaitan dengan yang hidup atau yang mati, cuma tulisan semata* wink^^

6 comments:

alien said...

sabar banyak2
hehe

HS said...

Cikgu,
Semuanya itu ujian dari Allah untuk menguji tahap kesabaran kita, hambaNYA. Allahurobbi

Bangunlah sepertiga malam selalu, mohon padaNYA agar dipermudahkan urusan seharian.. ameen, ya Robb


http://halamanhumaira.blogspot.com/

izuan said...

alien: mari semua bersabar :)

HS: insha ALLAH, semoga diperkuatkan.. tapi jangan salah faham, saya saja tulis entri macam ni, tiada kaitan pun saya nak marah-marah :P

♥suNa husNa♥ said...

manusia macma2.bersabar jelakan...^^

HS said...

baiklah. sy tau cikgu izuan mmg cool.. :p

mcm ni lah said...

betul tu org tu bagi nasihat sebab org tu taknak kita terjebak kat perkara2 yg tak betul,. betul tak ?