Wednesday, January 12, 2011

Serangga Apakah?

  1. Pagi tadi saya menangkap gambar untuk memenuhi masa senggang. Saya tidak tahu apakah jenis serangga yang saya lihat 'bertenggek' di celah-celah pokok bunga matahari yang mama saya tanam.
  2. Ini adalah imej serangga tersebut.

  3. Kemudian saya pergi ke kedai sebentar, tak sampai sepuluh minit saya keluar. Apabila sampai ke rumah lantas saya pun mengambil kamera semula untuk menyambung aktiviti menangkap gambar tadi. Namun salah satu daripada serangga itu sudah bertukar kepada ini. Wallah! Kulitnya sudah terkupas!



  4. Sesungguhnya ciptaan ALLAH SWT sangat unik dan pelbagai, sampai kita mati nanti pun masih ada saja makhluk ciptaan ALLAH SWT (dalam konteks binatang) yang kita tak pernah lihat, bukan?

Finally I changed the layout of my blog, from all black to all white! Well, there are a little bit of orange and green. And a new, simple header (banner) too.

17 comments:

al-pijOd said...

subahanallah.. betuahnye dapat lihat kekuasan Allah ini. :)

T's said...

waaa..great snap! love it
he.cantik layout..bagus2..

luvYOU said...

uuu...cnteknye wan !!
bravo2 ! :)

wan..kulit tak terkupas lah..itu bawang bolehlah... die bersalit kulit baru betul...hiks.. :)

Sunah Mohammad said...

subhanallah! gambar dan kesimpulan sama2 cantik...:)

izuan said...

to all: subhanallah. 'terkupas' itu utk menarikkan cerita, hehe.

axuerha said...

maybe insect neh spesies x penah jumpe kot...klo gitaw kat badan2 terbabit diorang maybe nak amek buat eksperimen...pastu kite dapat duwet...hehe..erm, itu sume 'kalaulah'...

iszieylyanziy said...

cantik,,

izuan said...

axuerha: ada lagi serangganya, tak beralih-alih. =)
iszieylyanziy: ada orang yang geli..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

baik awak alihkan serangga tu,esok takut dia telan bunga matahari mak awak tu..hehe

...cintajihad... said...

subhanallah :)

ummiarissa said...

kalau tunjukkan kat saintis diorang nak kaji tak?

izuan said...

@LM: hehe setelah beberapa hari, dia masih di situ.

@cintajihad: maha suci ALLAH yang Maha Kuasa menciptakan pelbagai makhluk mengikut kehendak-NYA.

@ummiarissa: wallahualam =) mungkin mereka dah pernah kaji, cuma saya yg baharu ketemu =)

syaEYRA said...

nice pic

alifzikri said...

pandai snap.. dslr ke ni? hehehe

izuan said...

@syaEYRA: subhanallah =)

@alifzikri: terima kasih, namun bukan DSLR =)

.::: Princess MOMOY :::. said...

gambar cantik la
paling sika gambar yang last skali tu bro

Peristiwa itu masih menhantui diriku...

ATTENTION Kawan-kawan: Blogger Ini DIKEHENDAKI

izuan said...

@PrincessMOMOY: terima kasih. sekarang sudah tinggal kepompong saja. =)